ساخت ده سریال و برنامه ترکیبی فیلیمو در یک سال
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۶۹۷۹
با ظهور و تاسیس پلتفرمهای پخش آنلاین فیلم، تولید سریالهای نمایش خانگی سرعت بیشتری گرفت تا جایی که در سال گذشته سهم بیشتری از بازار نمایش خانگی محصول پلتفرمهای VOD بوده است.
خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فیلیمو، بیش از یک دهه است که سریالسازی در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است. بستری برای ساخت آثار نمایشی که توانسته است در جلب نظر مخاطب به ویژه در چند سال اخیر بسیار موفق باشد و در سالهای اخیر سهم بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص دهد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با ظهور و تاسیس پلتفرمهای پخش آنلاین فیلم، تولید سریالهای نمایش خانگی سرعت بیشتری گرفت تا جایی که در سال گذشته سهم بیشتری از بازار نمایش خانگی محصول پلتفرمهای VOD بوده است. پلتفرم فیلیمو به عنوان پرمخاطبترین VOD ایرانی در سال ۹۹ بیشترین تولیدات را در عرصه سریالسازی داشت تا جایی که ۱۰ سریال را برای پخش در این سال آماده کرد.
فیلیمو سرمایهگذاری در تولید سریال را با سریال «نهنگ آبی» ساخته فریدون جیرانی آغاز کرد و این روزها تولیدات اختصاصی این پلتفرم رشد بالایی داشته است.
در ادامه نگاهی میاندازیم به سریالهای پخش شده از فیلیمو به بهانه انتشار گزارش سالانه آن که در اختیار رسانهها قرار گرفته است.
آقازاده
سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیهکنندگی حامد عنقا مهمترین سریال نمایش خانگی در سال ۹۹ بود. سریالی با داستانی ملتهب که اشارههای سیاسی و اجتماعی آن هر هفته مخاطبان را با خود همراه میکرد.
حامد عنقا به عنوان تهیه کننده و نویسنده این اثر تلاش کرد در کنار بهرنگ توفیقی اثری را تولید کند که به قسمتهای تاریک عرصه سیاست و فسادهای گسترده برخی از آقازادهها ورود کرده و با نشان دادن ناگفتههایی تلاش کرد گفتمان جدیدی برای نقد برخی رفتارهای سیاسی دولتمردان ایجاد کند.
آقازاده که محصول سازمان اوج است و فیلیمو در تولید آن سرمایهگذاری کرده است؛ پر بحثترین سریال نمایش خانگی به شمار میرود که موافقان و مخالفان زیادی داشت. نکته جالب توجه افزایش چشمگیر تماشای قسمتهای ابتدایی سریال است و قسمت اول این سریال با بیش از ۸۱ میلیون دقیقه رکورددار دقیقه تماشای یک قسمت از یک سریال در سامانه فیلیمو است.
«آقازاده» در حالی در ابتدای زمستان ۹۹ به پایان پخش خود رسید که میتوان ساخت و پخش آن را نقطه عطف شبکه نمایش خانگی تا امروز دانست.
پردیس پورعابدینی، سینا مهراد، امیر آقایی، امین حیایی، نیکی کریمی، امین تارخ، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه و جمشید هاشم پور ترکیب بازیگران این سریال ۲۹ قسمتی بودند.
هم گناه
مصطفی کیایی پس از چندین تجربه موفق سینمایی که توانست در گیشه رکورد فروش سینمای ایران را با «مطرب» جابجا کند تولید سریال «هم گناه» را در شبکه نمایش خانگی با سرمایهگذاری فیلیمو آغاز کند. سریالی که در دو فصل تولید و پخش شد و بسیاری از مخاطبان را به تدریج به محتوای داستان علاقمند کرد تا جایی که در نیمههای فصل دوم سریال بسیاری از مخاطبان پیگیر جدی این اثر نمایشی شدند.
کیایی برای نخستین تجربه سریالسازیاش به سراغ ترکیب متفاوتی از بازیگران رفت و حضور پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در کنار محسن کیایی و مسعود رایگان و پدرام شریفی باعث شد مخاطبان پیگیر نمایش خانگی اثری متفاوت را تماشا کنند. این سریال هم جزو رکوردداران نمایش خانگی بود و آمار بازدید آن تنها در فیلیمو توانست در میان رتبههای برتر بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
کلاسیکو
ماجرای حذف عادل فردوسیپور از تلویزیون وعدم اجرا و تهیه برنامه نود که بیست سال پای ثابت دوشنبههای شبکه سه بود باعث شد مخاطبان و علاقمندان به این مجری و گزارشگر محبوب تلویزیون مشتاق دیدن برنامه دیگری از او باشند. فردوسیپور نیز سال گذشته با تهیه برنامه کلاسیکو با اجرای پژمان جمشیدی نخستین تجربه تهیهکنندگی در نمایش خانگی را در حالی پشت سر گذاشت که پربینندهترین برنامه ترکیبی در سال ۹۸ بود. تجربه کلاسیکو باعث شد فردوسیپور در سال ۹۹ به سراغ مجموعه هشت قسمتی «روز بازی» برود و روایت کننده یک مستند جذاب از بازی سنتی ال کلاسیکو و اتفاقات پیرامون آن باشد.
شبهای مافیا
سعید ابوطالب پس از تجربههای موفق در ساخت رئالیتی شوهای تلویزیونی و ویدئویی، در سال ۹۹ و در حالی که «شام ایرانی» در حال پخش بود و با استقبال مخاطبان روبرو شد به سراغ ساخت «شبهای مافیا» رفت. شبهای مافیا یک مسابقه جذاب است که بر اساس بازی مافیا شکل گرفته است و ابوطالب که پیش از این در «شام ایرانی» از حضور چهرههای مطرح بازیگری و ورزشی در برنامهاش استفاده کرده بود؛ مسابقه مافیا را نیز با بازیگران و خوانندهها و ورزشکاران ساخت و از همان قسمتهای نخست توانست جزو آثار پربیننده فیلیمو باشد. «شبهای مافیا» با سرمایهگذاری فیلیمو به سرعت در میان مخاطبان جای خود را پیدا کرد و توانست به بازی خانوادگی این روزهای ایرانیان تبدیل شود. شبهای مافیا در فصل نخست با برگزاری مسابقه فینال به پایان رسید و این روزها گروه مشغول ضبط سری جدید برای پخش در ایام نوروز است. حضور چهرههایی همچون فرزاد حسنی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، خداداد عزیزی، مجید مظفری و… میتواند سری دوم را همچون سری اول دیدنی کند.
دیرین دیرین
ایده ساخت سریال پس از پخش وب سریهایی از مجموعه «دیرین دیرین» باعث شد برادران ابوالحسنی ساخت انیمیشن به صورت سریالی را با همان تیم قبلی تجربه کنند. «دیرین دیرین» تا امروز ۳۶ قسمت را منتشر کرده است و علی درخشی با همراهی آیدین سیارسریع متنهای این سریال را نوشته و محمدرضا علیمردانی همچون گذشته روی تمامی کاراکترهای آن صداپیشگی میکند.
«دیرین دیرین» را میتوان نخستین تجربه سریالسازی در حوزه انیمیشن در نمایش خانگی دانست که نشان میدهد ظرفیتهای بسیار بالایی در نمایش خانگی برای ساخت آثار نمایشی در بسترهای مختلف تکنولوژی وجود دارد.
ملکه گدایان
حسین سهیلی زاده پس از ساخت مجموعه «مانکن» که با استقبال مخاطبان همراه شد دومین تجربه سریالسازی در نمایش خانگی را با ساخت «ملکه گدایان» ادامه داد. «ملکه گدایان» در ادامه منطقی آثار قبلی سهیلی زاده است که در تلویزیون ساخته است و به نحوی میتوان آن را در ادامه همان دغدغههای اجتماعی دانست. روایت سهیلی زاده از داستان کودکان کار و طرح مسائل قاچاق و تولید مواد مخدر صنعتی در قالب یک داستان پر فراز و نشیب باعث شده است این مجموعه نمایشی که تولید فیلیمو در سال جاری است بتواند مخاطب را با خود همراه کند.
حضور باران کوثری برای اولین بار در سریالهای نمایش خانگی در کنار بازیگرانی همچون رویا نونهالی، پانته آ بهرام، علی اوجی، الهام کردا، رضا بهبودی، فرزاد فرزین و محمدرضا غفاری در کنار معرفی چهرههای تازه همچون آرمان درویش و شیدا یوسفی؛ «ملکه گدایان» را یک سریال پربازیگر و کنجکاوی برانگیز برای مخاطب کرده است که در ۳۲ قسمت قرار است به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.
«خوب بد جلف؛ رادیو اکتیو»
«خوب بد جلف رادیو اکتیو» یکی از آثار شبکه نمایش خانگی است که فیلیمو سرمایهگذاری و پخش آن را بر عهده گرفته است. سریالی طنز که بر اساس یک ایده مرکزی و در ادامه دو ساخته سینمایی قبلی آن جلوی دوربین رفته است.
پیمان قاسمخانی که پیشتر به واسطه نگارش فیلمنامههای مطرحی همچون «مارمولک» و «شبهای برره» در ذهن مخاطبان ماندگار شده بود با نخستین تجربه کارگردانیاش ثابت کرد که نبض مخاطب هنوز در دستانش هست.
اما او بعد از دو ساخته سینمایی ترجیح داد در سریال «خوب، بد، جلف» تنها نویسنده باقی بماند و کارگردانی این سریال را به تهیهکننده آثارش یعنی محسن چگینی بسپارد.
محسن چگینی در سریالهای مختلفی با پیمان قاسمخانی همکاری داشته است که از جمله میتوان به سریال «پژمان» و «ساختمان پزشکان» اشاره کرد.
«خوب، بد، جلف» با سرمایهگذاری فیلیمو در جزیره کیش فیلمبرداری میشود و در ۱۶ قسمت آماده پخش است که تا امروز ۴ قسمت از آن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
سریال «خوب بد جلف رادیو اکتیو» قرار بود بعد از اکران فیلم سینمایی «خوب بد جلف» ساخته شود. در همان مقطع پیمان قاسمخانی خبر از نگارش متن این سریال داد. اتفاقی که البته بعد از بررسیهای کارگردان به ساخت قسمت دوم سینمایی این اثر منجر شد و داستان این سریال در ادامه روند منطقی قصه قسمت دوم سینمایی روایت میشود.
استفاده از ترکیب ثابت بازیگران دو فیلم سینمایی قبلی یعنی پژمان جمشیدی و سام درخشانی در کنار بازیگرانی همچون محمد بحرانی، امیرمهدی ژوله، حامد کمیلی و فرهاد آئیش باعث شده است سازندگان دست به ترکیب تیم برنده برای سریالشان نزنند و بتوانند باز هم از این ترکیب مخاطب جذب کنند.
آناهیتا درگاهی، گوهر خیراندیش، مارال فرجاد، شکیب شجره، فرزین محدث، تینو صالحی، فرشید ناصری، امید روحانی و عزتالله مهرآوران دیگر بازیگران این سریال هستند.
میخواهم زنده بمانم
«میخواهم زنده بمانم» اولین ساخته شهرام شاهحسینی در شبکه نمایش خانگی است. او پیشتر در تلویزیون تجربه ساخت سریالهای مختلفی از جمله «هشت و نیم دقیقه» و «پرستاران» را در کارنامه دارد و حالا در «میخواهم زنده بمانم» به سراغ دهه شصت رفته است. داستان این سریال از دهه پر التهاب شصت آغاز میشود و در ادامه قصه آدمها را در سال ۱۴۰۰ روایت میکند.
حامد بهداد بعد از سریال «دل» که انتقادهای زیادی به آن وارد شد این بار در قامت شخصیتی به نام شایگان در این سریال به ایفای نقش میپردازد و در کنار سحر دولتشاهی و پدرام شریفی نقشهای اصلی را بازی میکنند.
«میخواهم زنده بمانم» در ۲۰ قسمت تولید شده است و تمامی سرمایه آن را فیلیمو پرداخت کرده و محمد شایسته در مقام تهیهکننده این سریال را تولید کرده است. فیلمبرداری سریال در روزهای پایانی است و به نظر میرسد پخش آن تا میانه بهار سال آینده ادامه داشته باشد.
در این سریال حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، مهران احمدی، آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی، بابک کریمی، افسانه چهره آزاد، عزت الله مهرآوران، محمدرضا مالکی، نفیسه زارع، بهاره کیان افشار به هنرمندی پرداختهاند.
هیولا۲
مهران مدیری پس از تجربه موفق در ساخت سریال «هیولا» تصمیم گرفت سری دوم این سریال را با داستانی متفاوت و بدون وابستگی به شخصیتهای اصلی سری نخست بسازد. مدیری که این روزها درگیر ساخت «دورهمی» است به موازی ساخت آن برای شبکه نسیم ساخت «هیولا۲» را در سکوت خبری پیش برد و پخش آن از فیلیمو در روزهای پایانی اسفند آغاز میشود. «هیولا۲» با سرمایهگذاری فیلیمو دیگر سریال تولیدی این پلتفرم است که تعداد آثار تولیدیاش در سال ۹۹ را به عدد ده رسانده است.
مردم معمولی
رامبد جوان هم همچون مهران مدیری دیگر اتفاق جالب ماه پایانی سال نمایش خانگی است. کارگردان فیلمهای پرمخاطبی همچون «ورود آقایان ممنوع» در حالی در تدارک ساخت فصل جدید خندوانه است که نخستین تجربه سریالسازی در نمایش خانگی را با «مردم معمولی» آغاز کرده است. رامبد جوان که سابقه ساخت سریالهای پرمخاطبی همچون «مسافران» و «گمگشته» را در تلویزیون دارد قرار است «مردم معمولی» را در ۱۰۰ قسمت تولید و پخش کند که فیلیمو سرمایهگذاری و پخش آن را بر عهده دارد.
در «مردم معمولی» با کار شلوغ و پربازیگری مواجه هستیم که فقط یکی از کاراکترهای آن، یک زوج افغان هستند که برخلاف نمایشی که تاکنون از افغانها در تلویزیون و سینمای ما شده، این زوج در مقام یک روشنفکر، در یک کافهگالری حضور دارند و کلی اتفاقهای جالب و بامزه برای آنها و افرادی که به این مکان مراجعه میکنند رخ میدهد که چاشنی این برنامه خواهد بود.
آمارها چه میگویند؟
بر اساس آخرین آمار فیلیمو سریال آقازاده ساخته بهرنگ توفیقی و تهیهکنندگی حامد عنقا توانست با پخش هفتگی خود مخاطبان بسیاری را جذب کند. به طوری که برای هر قسمت میانگین ۴۲ میلیون دقیقه مخاطب را جذب کرده است که از لحاظ آمار یک رکورد منحصر بفرد به شمار میرود.
سریال همگناه ساخته مصطفی کیایی نیز با استقبال مخاطبان همراه بود و در رتبه دوم بازدیدهای فیلیمو قرار گرفت. این سریال که از حضور چهرههای مطرحی همچون پرویز پرستویی و هدیه تهرانی بهره میبرد توانست به طور میانگین در هر قسمت ۴۰ میلیون دقیقه تماشا را ثبت کند. مسابقه «شبهای مافیا» ساخته سعید ابوطالب و سریال «مانکن» ساخته حسین سهیلیزاده نیز هر کدام با ۲۹ میلیون دقیقه تماشا در رتبههای بعدی پربینندههای فیلیمو قرار دارند.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار تلویزیون شبکه نمایش خانگیمنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اخبار تلویزیون شبکه نمایش خانگی خواهم زنده بمانم تجربه سریال سازی شبکه نمایش خانگی نمایش خانگی سریال سازی میلیون دقیقه نخستین تجربه شب های مافیا تولید سریال مردم معمولی دیرین دیرین ملکه گدایان ساخت سریال سهیلی زاده خوب بد جلف روز ها تا جایی سال ۹۹ پخش آن باعث شد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، تولید و پخش رئالیتیشوها، از «مافیا» گرفته تا «پدرخوانده»، در شبکههای نمایش خانگی داغ است و یکی از این برنامهها که اینروزها طرفداران قابل توجهی پیدا کرده، رئالیتیشو «زودیاک» است که با عنوان «شبهای مافیا» بازی جذابی برای طرفدارانش پخش میکند. در این برنامه یک قاتل سریالی به نام زودیاک شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار میدهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.
بیشتر بخوانید: موسیقی درمانی شیوهای جدید در درمان بیماران سریال «شبهای مافیا: زودیاک» به کارگردانی محمدرضا رضائیان در سال۱۴۰۲ ساخته شده است. در فصل دوم این رئالیتیشو، فرزاد حسنی، دارا حیایی، جواد خواجوی، محیا دهقانی، متین ستوده، مجتبی شفیعی، علیرضا طلیسچی، سعید فتحی روشن، بهار قاسمی، مریم مؤمن، مهدی مهدیپور و امیرحسین هاشمی به هنرمندی پرداختهاند.
علیرضا طلیسچی یکی از خوانندگان شناختهشده و پرطرفدار پاپ است؛ خوانندهای که توانسته جایگاهش را با کنسرتهایی که برگزار میکند تثبیت کند. این خواننده پاپ که متولد۶۴ است، از میانه دهه۸۰ فعالیتش را به شکل رسمی آغاز کرد و تکآهنگهایش طرفداران خاص خودش را دارد. طلیسچی در این گفتوگو از حضورش در برنامه «شبهای مافیا» میگوید و در بخشهای دیگری از این گفتوگو از وضعیت امروز موسیقی صحبت کرده است.
این روزها رئالیتیشوهای متنوعی در شبکه نمایش خانگی پخش میشود. چطور شد که در برنامه «شبهای مافیا: زودیاک» شرکت کردید؟
از طریق تیم تولید به برنامه دعوت شدم و علاقه داشتم که ببینم چطور میتوانم در این سناریو بازی کنم. من قبلا هم در یک شو، مافیا بازی کرده بودم، اما بهنظرم «زودیاک» شیکتر است و پیچیدگیهایش بازی را برای بیننده جذابتر میکند.
خیلیها به برد و باخت در یک مسابقه اهمیت میدهند. برد و باخت برای شما چطور بود؟
شرکت در این برنامه بیشتر برایم جنبه سرگرمی دارد. اینطور نگاه میکنم که با یک گروه خوب دور هم هستیم و هدفمان این است که برای بینندههای برنامه لحظاتی حال خوب ایجاد کنیم که امیدوارم به چنین نتیجهای رسیده باشیم.
اخیرا در نمایش خانگی، محصولاتی در حوزههای مختلف ورزش، موسیقی، مذهبی و... تولید شده است. از نظر شما، تولید برنامههای حوزه موسیقی مثل «صداتو» چه تأثیری بر ارتباط بیشتر مردم با موسیقی دارد؟
ساخت برنامههای خوب در این حوزه به ارتباط بیشتر مردم با موسیقی کمک میکند، اما اینکه این برنامهها بتواند هنرمند بسازد مبحث دیگری است، چون یک خواننده هرقدر هم تخصصی وارد یک حوزه بشود، تا جو کار و فعالیت حرفهای در فضای تولید و صحنه را تجربه نکند، به موفقیت نمیرسد. از نظر من، ورود به عرصه خوانندگی و فضای حرفهای موسیقی کاملا نیازمند تجربه این واقعیت است. تمام این مسابقاتی هم که اخیرا تولید و پخش شده یکیدو چهره را به فضای موسیقی معرفی کرده، اما به لحاظ ایجاد سرگرمی برای مردم کاملا موفق ظاهر شدهاند و اگر از این قبیل برنامهها باز هم تولید شود، به فهم و درک بیشتر مردم از فضای موسیقی کمک قابل توجهی میکند.
پیشنهادی برای حضور در برنامههای موسیقی داشتهاید؟
پیشنهاد داشتهام، اما علاقه نه، چون بهنظرم در جایگاهی نیستم که بخواهم کسی را قضاوت کنم و اصولا هم موسیقی تا یک جایی بهصورت علمی و پایه آموختنی است و از آن به بعدش دیگر سلیقهای میشود. پس قضاوت کردن راجع به صداها را باید به مردم بسپاریم.
این روزها بازار کنسرتهای پاپ داغ است. درست است که موسیقی کشور افت و خیزهای زیادی دارد و با مشکلات خاص خودش دست و پنجه نرم میکند، با این حال اوضاع این روزهای موسیقی کشور چطور است؟
بهنظرم وضعیت موسیقی ما در حال بهبود است و البته این گفته من نیست و گفته خیلی از بزرگان حال حاضر موسیقی ایران است. موسیقی ما در سالهای اخیر دچار تحولات عجیب و غریبی شد که بخشی از این تحولات مثبت بود و بخشی هم منفی. خوشحالم که با ورود هنرمندان حرفهایتر و صداهای قشنگتر و احساس بیشتری که در کارها وجود دارد موسیقی دارد از آن حالت قبلی بیرون میآید و خودش را ترمیم میکند.
برویم سراغ مسئله ترند شدن برخی از قطعههای موسیقی مثل قطعه «پاقدم» که اخیرا بسیار شنیده و معروف شد. چه میشود که یک کار اینطور دیده و شنیده و پرطرفدار میشود؟
بخش زیادی از این اتفاق مربوط به تجربه است و بخشی هم سلیقه و هوش بازار. ولی در نهایت کارها را مردم برجسته میکنند، یعنی اگر مردم کاری را دوست داشته باشند، آن کار به موفقیت بزرگی میرسد. «پاقدم» یک قطعه موسیقی دهه شصتی است که در آن استانداردهای ضبط موسیقی آن دوران کاملا رعایت شده و فکر میکنم جدا از تنظیم و میکس و مستر خوب امیربهادر دهقان، شعر و ترانه و ملودی هم خیلی به کارهای آن دهه نزدیک است.
شما در قطعههای معروفتان هم سبک شاد دارید و هم قطعههای احساسی و غمگین. تمایل مردم بیشتر به شنیدن کدام یک است؟
اگر به تاریخمان رجوع کنید، میبینید که مردم ما پر از غم و غصه بودهاند و طبیعتا تمایلشان به آهنگهای شاد بیشتر است. در کنسرتها هم همینطور است. وقتی یک پدر بودجه مشخصی برای خانوادهاش کنار میگذارد تا در کنسرت شرکت کنند، دلش نمیخواهد که مجددا در فضای غمگین قرار بگیرند. بنابراین تمایلشان به شنیدن و همراهی در خواندن آهنگهای شاد بیشتر است. البته از قدیم موسیقی شاد نسبت به موسیقی غمگین بیشتر شنونده و طرفدار داشته است.
این روزها مدام نام خوانندههای جدیدی را میشنویم که در فضای مجازی معرفی میشوند. یا گاهی روی بیلبوردها تبلیغ کنسرت خوانندههایی را میبینیم که خیلیها نمیشناسندشان. این افزایش ورود به عرصه خوانندگی اتفاق مثبتی است یا منفی؟
ما خوانندگانی داشتهایم که با یک قطعه روی صحنه آمدهاند و بقیه قطعههایشان حالت مکمل همان یک قطعه را داشته. از آن طرف هم هنرمندی داشتهایم که با هر قطعه جدید مخاطبان بیشتری را جذب کرده و بهتدریج معروف شدهاست. در هر صورت، دیده شدن یک اثر هنری و محبوب شدن هنرمند به مردم بستگی دارد.
به تجربه حوزههای هنری دیگر مثل بازیگری هم فکر میکنید یا پیشنهادی داشتهاید؟
من یکبار این را تجربه کردم و متأسفانه بازخورد خوبی از این کار نداشتم، به خاطر اینکه تیم تولید آن کار تیمی که فکر میکردم نبود. البته بازیگران و بقیه عوامل همه خوب بودند، اما تجربه خوبی برای من نبود و ترجیح میدهم که فعلا دوباره آن فضا را تجربه نکنم و در کار خودم پیش بروم، هرچند از آینده و تصمیمات بعدیام خبر ندارم.
رئالیتیشوها توانستهاند تا اندازه ای شبکه نمایش خانگی را متحول کنند
در چند سال اخیر پلتفرمها به کاربران امکان میدهند فیلمها و سریالها را بهصورت آنلاین تماشا کنند و بهسرعت به رقیبی برای تلویزیون تبدیل شدهاند.
یک مقایسه ساده در تولیدات و سریالهای پخششده در ابتدای سال۱۴۰۳ تا امروز میان پلتفرمهای نمایش خانگی و تلویزیون نشان میدهد تلویزیون با وجود آنکه نسبت به سال گذشته با کمکردن حساسیتهایی سعی در جذب هنرمندان و چهرههای مطرح کرده اما باز هم بازی را در زمین رقابت با پلتفرمهای پخش نمایش خانگی واگذار کرده است.
این روزها تولید رئالیتیشوها و برنامههای مسابقه که در شبکه نمایش خانگی تولیدشده، توانسته جذابیت زیادی برای مخاطب امروز بهوجود بیاورد، مخاطبی که تنها با تماشای سریال و فیلم نمیتواند اوقات فراغت خود را پر کند. بنابراین از یکسو پلتفرمهای گوناگون در شبکه نمایش خانگی در بیشتر سریالهای خود توانستهاند با تمرکز بر جذابیتهای داستانی و استفاده درست از ستارگان سینما و تئاتر تولیدات جذابی را پیش روی مخاطب بگذارند و از سوی دیگر با تولید و پخش برنامههای مختلف نشان دادهاند توجه به ذائقه مخاطب برایشان مهم است و در بخشهایی موفق شدهاند.
البته دامنه صنعت سرگرمی آنقدرگسترده است که ما در تلویزیون یا حتی شبکه نمایش خانگی هنوز نتوانستهایم رقابتی با برنامههای خارجی داشته باشیم. با این حال، برخی از این برنامهها توانستهاند آنقدر جذاب باشند که تماشاگران فصلهای آن را دنبال میکنند.
VODها طیف گستردهای از فیلمها و سریالها را از سراسر جهان به کاربران ارائه میدهند. این امر بهمعنای انتخاب بیشتر برای بینندگان و رهایی از محدودیتهای برنامههای روتین است.
نمیتوان منکر این موضوع شد که پلتفرمهای نمایش خانگی با ارائه فرصتی جدید برای پخش فیلمها و سریالهای ایرانی، به افزایش تولید محتوای داخلی در این کشور کمک کردهاند. این امر منجر به ایجاد شغلهای جدید و رونق صنعت سرگرمی ایران شده است.
VODها در حال حاضر نقش مهمی در صنعت سرگرمی ایران ایفا میکنند و ظرفیت این را دارند که در آینده نقش مهمتری ایفا کنند. با رفع چالشهای موجود، VODها میتوانند به گزینهای محبوبتر برای سرگرمی در ایران تبدیل شوند و بهطور قابلتوجهی بر نحوه تماشای فیلم و سریال توسط مردم ایران تأثیر بگذارند.
منبع: همشهری
انتهای پیام/
کد خبر: 1228550 برچسبها موسیقی